GromFest
  • Strona Główna
  • Czym jest GromFest?
  • Newsy
  • Program festiwalu 2024
  • Regulaminy
  • Kontakt

Program festiwalu 2024

ATRAKCJE POZA TABELĄ PROGRAMOWĄ
🎲 Sesje Gier Fabularnych (RPG)
🃏 Gry Planszowe
🪖 Gry bitewne
🥾 Gra Terenowa (11:30 – 16:30)
🤠 Pokazy Animatorów
🔥 Fire Show (18:00)
🧝Cosplay (Konkurs o 12:00)

Prelekcje

GodzinaPrelekcje
11:00-12:00
13:00-14:00Michał PawelaFantastyczny Muzyczny Quiz
14:00-15:00Łukasz Konopczak (Śpiew Stali)Spotkanie autorskie
15:00-16:00Fileus ZeroMroczny świat porażek graczy
16:00-17:00Fileus ZeroRPG w miejscu pracy
17:00-18:00Jarek DobrowolskiSpotkanie autorskie

Warsztaty

GodzinaWarsztaty
11:00-12:00Mniam – improwizacjaImprowizacja – Wciągająca Zabawa na Żywo!
13:00-14:00Malarz KościHobby (czy/i) biznes? Jak sobie pomóc z narzędziami Open Source
14:00-15:00SuperzgredErpegowe Tips & Tricks dla świeżaków
15:00-16:00Flint(Dobra Strefa Fabularna)Fundamenty Gier Fabularnych: Jak czerpać więcej radości ze świadomego grania
16:00-17:00Paweł GajdaTurniej planszowy “Złap Kadr”
17:00-18:00Turniej c.dTurniej c.d

Szczegółowy opis punktów programu

Mniam – improwizacjaImprowizacja – Wciągająca Zabawa na Żywo!
Wyjątkowe spotkanie z improwizacją – sztuką tworzenia czegoś z niczego! Jeśli szukasz okazji, aby dać się ponieść wyobraźni, rozśmieszyć siebie i innych oraz przeżyć coś absolutnie nieprzewidywalnego, to jest wydarzenie dla Ciebie! Improwizacja to sztuka tworzenia scen, dialogów i historii bez wcześniejszego przygotowania. Aktorzy na bieżąco reagują na sytuacje. Warsztaty są doskonałą okazją do rozwijania umiejętności improwizacyjnych, zarówno na scenie, jak i w codziennym życiu. Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym aktorem, czy po prostu chcesz spróbować czegoś nowego – każdy jest mile widziany. Dołącz do nas i zobacz, jak zwykłe pomysły zmieniają się w niezwykłe historie!
Michał PawelaMuzyczny Quiz
Wpadnijcie przetestować swoją znajomość muzyki z popkultury związanej z szeroko pojętą tematyką fantasy i zgarnijcie nagrody!

Runda 1: Pytania o muzykę z dzieł fantasy
Przebieg: Prowadzący czyta pytanie dotyczące muzyki z dzieł fantasy.
Zgłaszanie odpowiedzi: Gracze, którzy znają odpowiedź, podnoszą rękę. Prowadzący wyznacza gracza, który odpowiada.
Punktacja: Za poprawną odpowiedź gracz dostaje 1 punkt.
Wybór kolejnego pytania: Gracz z poprawną odpowiedzią wybiera kolejną kategorię pytania. Po upływie 5 sekund gracz może spróbować odpowiedzieć.
Szansa dla innych: W przypadku błędnej odpowiedzi, pozostali gracze mogą odpowiedzieć, by zdobyć punkt.

Runda 2: “Jaka to melodia?“
Przebieg: Prowadzący puszcza fragment muzyki z dzieła fantasy, a gracze zgadują tytuł dzieła, z którego pochodzi melodia.
Zasady zgłaszania: Gracze zgłaszają się, podnosząc rękę, i po wyznaczeniu odpowiadają.
Punktacja: Poprawna odpowiedź jest warta 2 punkty.
Pozostałe zasady: Podobnie jak w pierwszej rundzie, błędna odpowiedź daje szansę innym graczom.
Malarz KościHobby (czy/i) biznes? Jak sobie pomóc z narzędziami Open Source
Na warsztacie będziecie mogli się dowiedzieć jak zrodził się pomysł na Malarza Kości i jakie narzędzia wykorzystuje do pracy przy kostkach.
Łukasz Konopczak (Śpiew Stali)Spotkanie autorskie
Autor “Śpiewu stali“, książki fantasy osadzonej w średniowieczniej Japonii. Wielbiciel piłki nożnej, judo i treningu siłowego, który postanowił udowodnić, że nikt nie ukradł mu marzeń czego efektem jest napisanie książki. Miłośnik kuchni świata w której trzy pierwsze miejsca okupują tzatziki ojca, pierogi babci i hummus. Pisze drugą książkę, aby móc przejść na tę ścieżkę kariery całkowicie. Liczy, że gdy już mu się uda, Netflix, HBO i Amazon będą bić się o prawa do ekranizacji jego utworów.
Fileus ZeroMroczny świat porażek graczy Kiedyś wrzuciłem graczy do lawy. Innym razem na pierwszej sesji DnD wyskoczyły dwa nieumarłe smoki naraz. I wiecie co? Za pierwszym razem było to gorzkie, za drugim – pouczające. Zabawmy się więc w narratorów i na podstawie kilku moich obserwacji dotyczących tego, jak budować wyzwania, żeby nie były niemożliwe do pokonania, zastanówmy się dlaczego w ogóle gramy w RPG i czemu po to, żeby „nie przegrywać”.
SuperzgredErpegowe Tips & Tricks dla świeżaków
Przyjdź i przećwicz pod okiem doświadczonego Mistrza Gry jak być lepszym graczem albo jak lepiej prowadzić narrację. Nie tylko teoria, będzie sporo praktyki i użytecznych rad, by wykreować ciekawą postać, lub niezapomnianą historię.
Fileus ZeroRPG w miejscu pracy
Spostrzeżenia dotyczące tego, jak można opowiedzieć „laikom” z korpo o tym czym są RPGi, jak wyjaśnić trzykrotnie starszemu prezesowi że w tej grze każdy wygrywa, chociaż nie zawsze w ten sam sposób i w jaki sposób można w ciekawy sposób zorganizować sobie sesję minimalnym nakładem sił podczas wyjazdu służbowego.
Paweł Gajda♟️♟️♟️ Weź udział w turnieju Złap Kadr! Naucz się zasad na miejscu i wygraj wspaniałe nagrody! ♟️♟️♟️
Jarek DobrowolskiSpotkanie autorskie
Urodzony i wychowany na warszawskim blokowisku. Autor cyklu Krwiopijca. Jego powieści i opowiadania są utrzymane w stylistyce dark i grozy, ale nie stronią od ciętego humoru i często są komentarzem współczesnej rzeczywistości.
Prywatnie zapalony motocyklista, emerytowany karateka i gracz RPG. Uwielbia oglądać horrory, sf, od lat psychofan Gwiezdnych Wojen.
Prowadzi fanpage na Facebooku pt. Jarek Dobrowolski – wynurzenia, na którym recenzuje filmy, książki, gry oraz prowadzi podcast pt. Między nami autorami.
Flint
(Dobra Strefa Fabularna)
“Fundamenty Gier Fabularnych: Jak czerpać więcej radości ze świadomego grania.” Warsztaty kierowane są do osób, które mają za sobą pierwsze rozgrywki lub chciałyby zacząć swoją piękną podróż z Grami Fabularnymi.
Dla osób, które już miały okazję zagrać może to być świeże spojrzenie z perspektywy gier otwartych i niezależnych (Indie).
Warsztaty dotyczą próby zwizualizowania podstaw Gier Fabularnych.
Uczestnicy zagrają w symultaniczną solówkę “Chwile” od Hechłok RPG. Następnie osoby chętne podzielą się swoją “Chwilą”